herenvantrivandrum.reismee.nl

Dag 2 - Missie: Internet

Vanochtend werden we enigszins vermoeid wakker. We waren namelijk, ondanks een korte nacht als gevolg van de reis, opgebleven om de Champions League wedstrijd van PSV tegen Tottenham te kijken. De wedstrijd begon om 01:30. Het voetbal kijken pakte voor mij minder gunstig uit dan voor Max en Mick. Toen zij gingen slapen stond het 0-1 voor PSV, toen ik ging slapen was het 2-1 voor Tottenham. Van een lichtelijke deceptie kon gesproken worden.

Om 9 uur werden we wakker, want om 9:30 hadden we afgesproken met Ramesh. Ramesh zou ons wegwijs maken door te laten zien waar de cruciale winkels waren en dan vooral waar we een simkaart met internet konden krijgen. U raadt het al, Ramesh kwam niet opdagen. Toen we een paar uur later beneden kwamen vertelde de portier dat er rond 08:00 een kerel naar ons op zoek was geweest. Goede communicatie dus.

Inmiddels hadden we zelf uitgevogeld waar we een sim kaart konden kopen en gingen we dus op pad. Toen we in de winkel waren bleek dat we een kopie van onze paspoorten en een pasfoto moesten inleveren. Waar ze dit voor nodig achtten is ons ook nog steeds een raadsel. De pasfoto hadden Mick en ik niet, maar we hadden geluk, want die konden we aan de overkant laten maken (wat een toeval). Nadat we waren doorgestuurd naar een of ander vervallen achteraf kantoortje troffen we de Indiase kruising van Hans Klok en Elvis Presley aan. Dit bleek echter de fotograaf te zijn.  Het nemen van de foto’s ging verassend efficiënt, helaas moesten we vervolgens 20 minuten wachten totdat 6 pasfoto’s met de hand waren uitgeknipt.

Om 14:00 hadden we onze eerste ontmoeting met Suja, onze begeleider hier in Trivandrum. Ook dit ging niet zonder slag of stoot: we waren een half uur te laat omdat de bestuurder van onze tweetakt driewieler naar de engineering college aan de andere kant van de stad was gereden. De omweg was voor eigen rekening. De ontmoeting zelf was hartstikke leuk en nuttig, hoewel enigszins ongemakkelijk en niet bepaald georganiseerd. De ontmoeting ging niet onopgemerkt. Uit alle lokalen kwamen mensen die ons een handje wilde geven en dan giechelend weg liepen (ook sommige jongens).

’s Avonds zijn we gaan eten in de Trivandrum Mall. Het eten was lekker, maar niet speciaal. Echter, voor omgerekend 20 euro een voor- en hoofdgerecht met 3 personen naar binnen werken, betekent dat we er vanavond niet wakker van zullen liggen.

De planning nu: powernappen tot 01:30 en dan Benfica – Ajax kijken.

Bedankt voor het lezen en tot morgen!

Laurens

Fieke

Goed bezig mannen!
T staat nu 1-1.
Groet, Fieke

Mark

Zie je wel, Elvis is niet dood. Hij woont in India met zijn zoon...
Is dat meer nou al hyacint-vrij?
Leuk om te lezen allemaal.