herenvantrivandrum.reismee.nl

Dag 9 - Dierentuin

Vanochten hadden we afgesproken om de riviertjes te bezoeken die uitkomen in het Akkulam meer. Deze riviertjeszijn erg vervuild en het meeste afval wat in het meer eindigt, wordt aangevoerd uit deze riviertjes. Om de situatie iets beter te begrijpen leek het ons dus wel handig om even te gaan kijken bij een paar punten van de riviertjes, samen met stagebegeleider Ben. De staat van deze riviertjes was schokkend, aangezien er overal afval ronddreef en op sommige plekken zelfs afval eilandjes waren ontstaan. Wat nog schokkender was, was dat er gewoon locals aan het vissen waren in het ernstig vervuilde water. Dit bevestigde nog maar eens de onwetendheid van de lokale bevolking voor de gevaren van de vervuiling, die zij zelf veroorzaken.

Rond een uur of 12:00 pakten we een riksja naar huis met Alfons als chauffeur. We legden uit waar we moesten zijn (inclusief het aanwijzen op de kaart om extra duidelijk te zijn), maar Alfons kreeg het alsnog voor elkaar om ons op een totaal andere plek af te zetten. Toen we duidelijk maakten waar we echt moesten zijn reed hij mokkend door. Toen we eindelijk bij ons appartement waren wou Alfons ook nog eens meer hebben dan wat was afgesproken, maar dat kon hij op zijn dikke buik schrijven.

Na een korte pauze thuis pakten we een uber naar de plaatselijke dierentuin om even bij te komen van al het zware werk wat we al verricht hadden. De verwachtingen waren laag maar de verblijven vielen ons alles mee. Laurens had zijn camera mee en heeft genoeg foto’s gemaakt voor ongeveer 5 fotomappen, maar we zullen wel een kleine selectie hierop gooien.

Eenmaal thuis was het tijd voor wat belangrijke zaken, zoals het boeken van uitstapjes naar Bangalore, Mumbai en Goa. Voor kerst en oud & nieuw hebben we samen met de andere studenten van de TU in India afgesproken om naar Mumbai en Goa te gaan. Ook zullen we hen nog opzoeken in Bangalore waar zij hun project hebben. Een vakantie op zijn tijd is erg belangrijk om niet overwerkt te raken.

Voor vanavond staat nog het voorbereiden van een presentatie op het programma, die eigenlijk voor vrijdag gepland was, maar nu opeens naar morgen is verplaatst. Morgen zullen jullie van Mick horen hoe dat gegaan is.

Tot morgen!

Max

Uit de van Dale:

Vakantie
jaarlijks toegekende vrije tijd voor werkenden

De Mannen

We zijn ook erg hard aan het werk Mark!

Mark

Willen jullie nu een sticker?

Jongens, geniet er van!

Jess

Hahaha dat kon hij op zijn dikke buik schrijven! Ik begrijp dat jullie even bij moeten komen van al het zware werk wat jullie al verricht hadden, arme hardwerkende ?studenten! Succes met de presentatie morgen?? Liefs Jess