herenvantrivandrum.reismee.nl

Dag 12 - Houseboat

Onze dag begon erg vroeg, de wekker ging om 05:30, want onze uber chauffeur Vinod stond om 06:00 voor de deur. We moesten om 11:00 in Alappuzha zijn, vanwaar onze houseboat zou vertrekken. In de auto hoorden we dat er een staking zou zijn die dag omdat er vrouwen waren toegelaten in een van de grootste tempels van Kerala en dat de stakers zoveel mogelijk auto’s van de weg wilden hebben. Rond een uur of 09:30 stond er dan ook iemand op de weg en gebaarde hevig dat we van de weg af moesten, gelukkig mochten we doorrijden toen hij zag dat wij erin zaten.

We kwamen op tijd aan in Alappuzha en ontmoette Roy, de eigenaar van de boot. Hij fluisterde of we bier aan boord wilden, en toen we hem wat geld gaven hiervoor ging hij meteen op jacht naar wat bier. Dit bleek nog niet zo makkelijk te zijn, en na een dik half uur had hij er gelukkig vijf kunnen scoren.

Om stipt 11:00 gingen begon onze boottocht met kapitein Saji en kok Santos. Na een kwartiertje varen werd er opeens druk geschreeuwd naast de boot en kwam er een bootje tevoorschijn met 6 mannen en een oranje vlaggetje, weer stakers. Ze schreeuwden dat de boot naar de kant moest en deze keer leek onze aanwezigheid ze niets te doen. Santos en Saji keken enigszins bezorgd en Santos begon meteen druk te bellen. Maar na een kleine 10 minuten stil te hebben gestaan, en toen Santos en Saji zeker wisten dat de mannen niet meer in de buurt waren, gingen we weer verder met onze tocht.

Santos vroeg of we verse vis wilden voor het avondeten, want blijkbaar konden we die in de buurt kopen. Bij een vrouw langs het water kochten we een hele dikke zoetwatervis en wat tiger prawns, die Santos voor ons zou bereiden. Voor de lunch kregen we al wat heerlijke plaatselijke Karimeen visjes met wat curry waarna we lekker konden uitbuiken met een boek in de zon.

Bij het avondeten werd er zoveel eten op tafel gezet, dat zelfs wij het niet op kregen. Maar we hebben een goede poging gedaan dus de after dinner dip was flink. Toen het donker werd en het licht op de boot aanging, kwamen alle beestjes tevoorschijn. Een kleine douche van deet was dus geen slechte beslissing en nog steeds kriebelde er van alles over je benen en armen.

Santos sliep in de woonkamer en Saji in de keuken, en ze waren van plan vroeg te gaan slapen. Maar Mick zag dat Saji gewoon op de grond sliep in de keuken, dus bood hem een extra matras aan dat in zijn kamer lag. Toen we even later langs de keuken liepen, zagen we dat Saji het matras tegen de muur had gezet en nog steeds op de houten vloer lag te slapen.

Toen wij besloten naar bed te gaan, was er een klein probleempje. Kakkerlakken. Santos had er al twee voor ons weggehaald, omdat wij zelf hele stoere jongens zijn. Maar Santos ging slapen en daarna kwamen alle kakkerlakken opeens tevoorschijn. Lau en ik sliepen samen op een kamer en Mick had zijn eigen kamer op de boot. Op beide kamers samen zaten uiteindelijk zes kakkerlakken en een daarvan zat bij Lau en mij, dus jullie kunnen wel raden wie de geluksvogel was met de andere vijf kakkerlakken.

Morgen staat er een autorit van vier uur op het programma met Vinod, terug naar Trivandrum. En later in de middag de eerste beachparty ooit in Kerala bij het Leela resort!

Tot morgen!

Max

Carla en Rob

Daar wij weten dat Mick dol is op beestjes was het niet meer dan rechtvaardig dat hij 5 kakkerlakken tot zijn beschikking had. Toch wel een beetje hebberig. Leuk om dat allemaal mee te maken en zo ondergedompeld te worden in een volkomen andere wereld. Geniet ervan!liefs

Carla en Rob

PS. Fijne wereld daar voor vrouwen!

Siepie

Weer een mooi avontuur vol nieuwe ervaringen. Je leert je aan van alles aan te passen. Toch klinkt het vooral als genieten . Morgen weer party? Duurt het weekend bij jullie langer?
Veel plezier en dank voor de mooie belevenissen .

Jess

Haha Max, leuk geschreven en te grappig over de kakkerlakken! Lijkt me geweldige tocht, liefs Jess