herenvantrivandrum.reismee.nl

Dag 18 - Bevco

Vandaag stonden er nog meer interviews op het programma met Ben en Nanma als vertalers. Ons plan was om rond 09:00 te gaan zodat we de extreme hitte voor bleven, maar dat werd door Ben gerekt tot 10:30. Op dat moment was het alweer zo heet, dat zelfs de Indiërs aan het zweten waren, dus jullie kunnen je wel inbeelden hoe wij eruitzagen. Rond een uur of 12:30 konden we het niet meer aan dus hielden we het voor gezien, waar ook Ben en Nanma zich gelukkig in konden vinden.

Eenmaal thuis was het tijd voor lunch, en aangezien we niks in huis hadden leek eten bestellen ons het beste (lees makkelijkste). Ons appartement bleek echter zeer moeilijk te vinden door de bezorger en na 8 telefoontjes stond hij eindelijk voor de deur. Na de snelle lunch hebben we de gegevens van de interviews verwerkt en een plan van aanpak gemaakt voor volgende week. Ons plan is om een volledig advies te schrijven voor de stretch waarin wij werken. Problemen die wij vinden, oplossingen en de problemen die bij deze oplossingen komen kijken. Hiermee willen wij de plaatselijke overheid overtuigen om met ons samen te werken en zo een verschil te maken in onze stretch.

Omdat er dit weekend weer formule 1 is, leek het ons wel een goed idee om weer wat bier in te slaan. De vorige keer was het echter redelijk prijzig, dus we zochten nu naar een goedkopere optie. Al snel kwamen we bij een Bevco (Beverage Corporation), wat meerdere ‘filialen’ heeft in de stad. Er waren kleine rijen met Indiërs die snel hun flessen drank in hun mundu (een soort rok) stopten voordat ze naar buiten liepen. Hier vroegen we om hun goedkoopste bier, en al snel liepen we weer buiten met twee dozen Kingfisher Deluxe.

Op advies van Nanma, een van onze projectbegeleiders, hebben we voor het weekend niet al te grote plannen gemaakt, dus voor morgen staat weer een dagje strand in Kovalam op het programma.

Tot morgen!

Max