herenvantrivandrum.reismee.nl

Dag 19 - Verbrand, doorweekt en gesurft!

Rond een uurtje of 9 stonden wij vandaag op. Niet te laat, want we wilde een beetje vroeg naar het strand. 10:30 namen wij een auto riksja naar Kovalam Beach (strand met de pittoreske vuurtoren). Voor foto’s kan je even terug scrollen naar een van de eerste dagen, Lou had al wat foto’s geüpload van Kovalam.

Aangekomen op het strand scheen het zonnetje heerlijk. En dat hebben we geweten, alle drie verbrand. Lau het ergst en ondanks dat ik de hele dag in de schaduw heb gelegen, zijn mijn voeten toch tomaat kleurig. Na de lunch was Laurens van plan om te gaan surfen. Een goed concept, waarbij je 400 rupie (omgerekend €5 ) betaald, deze 400 rupie wordt gedoneerd aan arme kinderen in Trivandrum. Ik ging met Lau de zee in en net op het moment dat wij gingen surfen, werden de golfen hoger dan dat we hier ooit hadden gezien. De plank vloog van hot naar her en op een gegeven moment kwam Lau in een vrije val terecht. Ik stond er 5 meter van vandaan. Lau was kopje onder, het koortje aan Lau’s zijn enkel brak en de plank vloog weg. Daarna was het einde zoek, zodra je een golf wilde pakken en je viel, lag de surfplank 20 meter verder omdat hij niet meer vast zat aan je enkel. We stopte ermee, het begon namelijk ook te motregenen.

Gelukkig waren we een beetje vroeg naar het strand gegaan want om 16u kwamen er erg donkere wolken onze kant op. We zijn toen maar naar huis gegaan. Dat bleek net op tijd, want nog geen 3 minuten onderweg in de auto riksja, begon het kei en kei hard te regenen. Lau en ik doorweekt, max zat lekker in het midden. We moeten voortaan iets beter letten op de tijd wat betreft de spits. Want ook nu zaten we vast in de file. We hebben er welgeteld een uur over gedaan, normaal duurt deze rit niet langer dan 30 minuten.

Eenmaal thuis aangekomen zijn we we lekker een film gaan kijken en is het nu tijd voor Ajax tegen NAC Breda. Het is erg warm en benauwd in het appartement, misschien komt dat ook omdat onze airco’s sinds eergisteren zijn uitgevallen. As we speak komt er een mannetje naar ons appartement toe om het te fixen!

Morgen nog een heerlijke dag voor de boeg!

Veel liefs,

Mick