herenvantrivandrum.reismee.nl

Dag 20 - Massage

Zondag... Wat gaat het weekend weer snel. Om half 9 werd ik uit mijn bed gebeld door onze huisbaas met de vraag of we thuis waren zodat er een lamp vervangen kon worden. Dit was op zichzelf vreemd omdat alle lampen in het appartement het gewoon doen. Maar al helemaal omdat er verder nog niemand in ons appartement is geweest. Hoe zou hij het überhaupt kunnen weten als er iets kapot is? We gingen er maar vanuit dat hij een reden nodig had om te controleren of we de tent niet hebben afgebroken. Ik zei hem dat we 10 uur zouden vertrekken naar het strand, dus dat ze of daarvoor moesten komen, of vanavond laat. Natuurlijk kwam ze precies binnenlopen toen we op het punt stonden te vertrekken...

Enigszins vertraagd vertrokken we met onze ADHD driver Vinod richting Kovalam Beach. Hij had ons een speciale massage van twee uur aangesmeerd. Een soort samenstelling van drie behandelingen waarna we ons beslist als herboren zullen voelen. Het klonk allemaal geweldig en het was met omgerekend 40 euro dan ook niet goedkoop. De volgorde zou zijn: full-body massage, olie behandeling op je voorhoofd, stoombad.

Alle drie werden we een eigen kamertje ingeleid. Daar ging het eigenlijk meteen al fout. De masseur was geen vrouw, maar een vent met eelt op zijn handen. Hij vroeg me alle kleren uit te trekken en bond vervolgens een soort wit papieren lapje voor. Ik vond het al raar dat mijn lapje bijna tot de grond hing want zo lang ik ie nou ook weer niet. Ineens trok de figuur van achteren de lap keihard door de bilspleet omhoog en knoopte er als het ware een papieren string van.

Ik moest gaan zitten en hij begon mijn hoofd te ‘masseren’. Dit kwam erop neer dat hij zo hard door mijn haar wreef dat ik het idee had dat ik kaal werd. Het was zo erg dat hij om de minuut even zijn handen afklopte om zich van de uitgetrokken haren te ontdoen en dat Max de rest van de dag gevraagd heeft of het leek alsof hij minder haar had dan vanochtend.

Na dit desastreuse begin was het enige waar ik nog aan kon denken ‘hoe zou het Max en Mick vergaan?’. Toen de hoofdmassage klaar was kon ik gaan liggen voor het lichaam gedeelte. Toen ik op de tafel klom merkte ik ineens dat deze helemaal van hout was. Dit betekende dat als hij druk zette wanneer ik op mijn buik lag, mijn ribben en knieën keihard in het hout werden gedrukt. Ook dit gedeelte was dus niet ontspannend.

Hierna kwam het stoombad. Van tevoren dachten wij eigenlijk dat we met zijn drieën in een stoomcabine konden zitten en en een beetje met elkaar lullen. In plaats daarvan was het een soort houten kubusje met een gat voor je nek in de bovenkant. Op zich niet erg zou je zeggen, als het maar werkt. Je raadt het al, dat deed het niet… Ik ging erin zitten en wat bleek: ik was te groot. Mijn schouders staken er 10 cm bovenuit waardoor het deksel van het ding niet meer dicht kon (na afloop vertelde Max dat hij precies hetzelfde had). Om dit op te lossen legde de masseur provisorisch doeken op de bovenkant om de boel alsnog af te sluiten. Dit zorgde ervoor dat er constant stoom voor mijn gezicht langs naar boven lekte en ik nauwelijks nog adem kon halen. Na vijf minuten ben ik er dus maar uitgegaan.

Als laatste was de olie behandeling. Dit was het enige onderdeel waarbij je een beetje kon ontspannen, hoewel het toch een raar gevoel geeft als er constant een figuur op je hoofd aan het frutselen is.

Veertig euro armer en een deceptie rijker gingen we lunchen bij Kovalam. Na de lunch was het al 16:00 en moesten we naar huis, wilden we voor de files uit zijn en F1 kijken. Al met al hebben we dus niet op het strand gelegen, maar als goedmaker kregen we een derde plaats van Max!

Nu slapen en morgen weer aan de bak1

Laurens

Reacties

Reacties

Carla en Rob

Hilarisch jullie massage-avontuur. Het klinkt meer naar een middeleeuwse marteling. Indiers geloven heel erg in reincarnatie. Jouw masseur was ongetwijfeld beul geweest in zijn vorig leven.
Ook heel apart dat er een niet kapotte lamp verwisseld moest worden. Nieuwsgierigheid misschien?
Sterkte morgen met het werk en ik kijk uit naar jullie nieuwe avonturen. Liefs

Jess

Hahaha hilarisch, klinkt als een lekkere ontspannen massage?. Jammer geen foto met string, maar Mick in stoombad maakt alles goed! Toch leuk dat jullie dit soort dingen uitproberen, hopelijk hebben jullie geen blauwe plekken... Liefs Jess

Siepie

Wat een bijzonder massage avontuur was dat! Toch liever een massage op Bali als ik dat zo hoor. De haardos van Mick op de foto stelt me weer een beetje gerust.
Toch een beetje nieuwsgierig wat die huisbazin nou werkelijk kwam doen...
Ik kijk nu al weer uit naar het volgende avontuur!
Liefs

Mo

Het is wel hardship jongens??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!