herenvantrivandrum.reismee.nl

Dag 22 - Een blonde god

Ik schrijf deze blog met trillende handen en een bezweet lijf, want we komen net uit de sportschool. We hebben het 75 minuten volgehouden en ook al is er airco aanwezig merk je toch dat je in de tropen bent. Desalniettemin houden we het aardig vol en gaan we gemiddeld zo’n 4 keer per week naar de sportschool.

Na het thuis front even gerust te hebben gesteld dat we niet helemaal dicht groeien van alle curries hier, zal ik beginnen met de dag. Vandaag begon de dag voor ons om 8:30u. We hadden namelijk een afspraak met een ene meneer Gilles die gespecialiseerd is in “water and waste management”. Aangekomen, bleek het een Fransman te zijn, wat ook niet heel gek is aangezien geen enkele Indiër Gilles van zijn voornaam heet. Zoals gewoonlijk was de afspraak weer een half uur later (gelukkig houden we daar nu rekening mee, door niet precies op het afgesproken tijdstip aan te komen).

We hebben dik een uur met Gilles gepraat over de problemen die zich voordoen, hoe we het beste te werk kunnen gaan en over de cultuur verschillen hier. Hij vertelde dat het erg lastig is om hier mensen aan het werk te zetten omdat het kasten systeem hier in India nog steeds een grote rol speelt. We hadden veel aan deze discussie en hij heeft aardig wat duidelijkheid geschept voor ons.

Na de afspraak zijn we wat gaan lunchen bij de kantine. Een bord vol kip en rijst voor omgerekend ongeveer een €1. Met af en toe een hap die naar zeep/parfum smaakte vond ik het prima lekker! Het enige waar ik een beetje gek van wordt is dat constante gegiechel van mensen die je ongegeneerd aankijken en naar je lachen, maar ach ze zien natuurlijk niet altijd zo’n blonde god als ik;).

Na de lunch hebben we een Uber gepakt naar huis. Thuis hebben we met de nieuwe input van Gilles nog tot 18u aan het adviesrapport gezeten. Nu na de sportschool gaan we even wat eten bestellen en de Lion King kijken. Jaja zelfs volwassen mannen kunnen hier nog van genieten, de laatste keer dat ik die film heb gezien is op een video band bij opa en oma:). Na Lion King, staat er de wedstrijd van de maand op het programma, namelijk AEK Athene – Ajax!!!

Tot morgen en veel liefs,

Mick

Jess

Haha blonde god, goed hoor na al die curry’s lekker sporten??? een stuk zwaarder om een work-out te doen dan in Delft. Interessant dat Gilles jullie wat over het kasten systeem heeft verteld, het lijkt me best af & toe frustrerend en lastig om ook maar enigszins de dingen voor elkaar te krijgen daar....
Liefs Jess