herenvantrivandrum.reismee.nl

Dag 25 - De slappe lach

Omdat we vandaag weer de hele dag hebben gewerkt aan het rapport zal ik een kleine anekdote vertellen wat ik vandaag heb meegemaakt.


Na het sporten wilde Lau en ik een nieuwe sim kaart kopen omdat de 1.4GB per dag wel erg snel op ging vanwege het feit dat we geen Wi-Fi in huis hebben en alles op een mobiele hot spot moeten doen. Enfin, wij zoeken naar een Vodafone winkeltje, de laatste winkel die we zouden proberen was eindelijk raak. We dachten dat het wel even gepiept was, het bleek het tegendeel, 3 kwartier hebben we staan wachten. Om vervolgens af en toe half geholpen te worden door een mannetje, die tussendoor steeds anders klanten ging helpen en om de 5 minuten moest telefoneren. Dit allemaal terwijl er achter de andere balie 3 medewerkers zaten te niksen.


Na een half uur was het lijstje met informatie van mijn paspoort dan eindelijk ingevuld, de medewerker klikte op SUBMIT. Je raadt het al, er was iets fout. Het vinkje of ik uit India kwam stond uit en je kon blijkbaar alleen een Sim kaart aanschaffen als je een Indiase Nationaliteit had. Goed, met veel handen en voeten werk hadden we hem overtuigd dat hij dan maar moest aanklikken dat ik uit India kwam. Hij drukte nogmaals op SUBMIT en ja het werkte! De laatste stap was een foto maken en toen begon de slappe lach….


Na op de SUBMIT knop te hebben gedrukt zei de man: “You photo now”, met een enorme smart Phone op me gericht, wilde hij een foto van mij maken. Ik nog in de gedachte dat we net hadden aangegeven dat ik een Indische was, schoot kei hard in de lach. Hoe kon Vodafone nou geloven, dat ik uit India kom als ik met mijn volle bos blonde haren op de foto sta. Daarnaast had ik net al mijn Nederlandse paspoort gegevens ingevuld. Maar goed, de foto moest gemaakt worden, ik schoot telkens maar weer in de lach met deze gedachte. En op een gegeven moment zei de medewerker dat de foto niet lukte en dat ik meer moest gaan knipperen (Terwijl je normaal met een foto juist stil moet staan zonder te knipperen?!). Deze opmerking deed ons de das om en we schoten alle twee kei hard in de lach, niemand in de winkel snapte ons. Nadat ik was gekalmeerd werd de foto gemaakt en werd de sim kaart geactiveerd. Lau en ik konden naar huis….


Morgen staat een drukke dag op het programma, we gaan watervallen bezoeken en naar theeplantages in de bergen.


Veel liefs,


Mick

Reacties

Reacties

Jess

Hahaha te grappig?! En dat filmpje dat jullie helemaal dubbel liggen. Je bent nu officieel een burger uit India??‍♂️!

Carla en Rob

Ontzettend leuk verhaal en goed verteld. Wat je allemaal niet over moet hebben voor een SIMpele kaart!
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!