herenvantrivandrum.reismee.nl

Dag 26/27 - Ponmudi Hill

Excuses voor de verlate blog. De reden dat er gisteren geen was is dat we naar Ponmudi Hill zijn geweest en we pas om 10 uur doodmoe thuiskwamen. Ponmudi is een berg zo’n 60 km ten noordoosten van Trivandrum. Met een hoogte van 1100 meter is de temperatuur heel aangenaam en biedt het boeren de mogelijkheid thee en koffie te verbouwen.

De dag begon vroeg. We hadden expliciet afgesproken met de tour ‘baas’ dat we 8:00 wilden vertrekken, wat eerder is dan de gebruikelijke vertrektijd van 9:30. Om 8 uur stonden we buiten klaar. Toen onze driver er om 8:25 nog niet was besloten we te informeren bij de tour baas. Na enige tijd reageerde hij: ‘o sorry, ik was vergeten door te geven aan de driver dat jullie eerder wilden vertrekken. Hij is er om 9:30’. Dat dus niet alleen, want ons was hij hierover weer vergeten in te lichten. Welke pannenkoek geeft niet door dat zijn klanten 1,5 uur te laat zullen moeten vertrekken?

Uiteindelijk verscheen er gelukkig wel een driver genaamd Sumi. Echt een gids kon je hem alleen niet noemen want het enige wat hij te vertellen had was wat wij drieën telkens zelf konden zien. Reden we langs een boom, zei die: ‘Big tree’. Reden we even later langs een riviertje, wees ie en zei die: ‘there, river’. Weer later liep er een aap op de weg, zei die: ‘Look, small elephant’ (no joke).

De eerste stop maakten we bij Meenmutty Falls. Dit zijn de grootste watervallen van de provincie Thiruvananthapuram. Na een wandeling van een klein uurtje door de jungle bereikten we de watervallen. Het was de wandeling zeker waard (zie foto’s). Op de terugweg zagen we nog apen en hebben we gezwommen in de rivier.

Na dit avontuur reden we met Sumi naar Ponmudi. Onderweg reden we door rubberplantages, theeplantages en koffieplantages. Na 22 super steile haarspeldbochten waren we bijna op de top. De laatste paar honderd meter moesten we lopen, waarna we getrakteerd werden op prachtig uitzicht. Op top zijn we gebleven tot de zon uiteindelijk met felle kleuren onderging.

Vandaag (zondag) hebben we de hele dag aan ons strategie rapport gewerkt. Niet heel bijzonder dus. Geniet van de foto’s en tot morgen!

Laurens

Siepie

Leuk verhaal weer en die Indiërs zijn wel onverbeterlijk wat de timemanagement betreft! Het uitstapje klinkt heel leuk maar de foto’s zijneT onduidelijk... wat hangt daar aan die waslijn en waar zijn de foto’s van de theevelden en zonsondergang ?
Een goede week weer gewenst!
Liefs

Carla en Rob

Onze ervaringen in India lijken wel heel erg op die van jullie. Alleen was dat zo ongeveer 25 jaar geleden. Niet veel bijgeleerd dus. Wel uitkijken met zwemmen in de vrije natuur; oppassen voor bloedzuigers! En dit is geen grapje.
Liefs

De Mannen

Klopt, ik ben gepakt door een bloedzuiger op mijn voet. Toen moest ik de rest van de dag om blote voeten lopen want ik had witte schoenen en sokken aan...

De Mannen

Aan die waslijn hangt rubber! De rest van de foto's doen het bij ons wel, probeer het anders nog eens. Misschien waren ze nog niet goed geladen

Jess

Ik vond het al zo stoer dat jullie op blote voeten liepen

Jess

Wat een enorm mooie foto’s!