herenvantrivandrum.reismee.nl

Dag 39/40 - Indiase Safari

Ik schrijf deze blog nu in alle rust in het zonnetje op het balkon. We hebben een prachtig uitzicht op de mistige bergen, links van mij stroomt er een beekje over de rotsen en we zitten midden in de jungle. Het is bizar hoeveel vogelgeluidjes er zijn en wat is dat toch onwijs rustgevend!

Vrijdag hebben wij niks gedaan aangezien het weer ‘hartal day’ was en we niet over straat konden. Zaterdag was een enorm leuke en zware dag. We begonnen om 3u in de nacht toen onze wekker ging. We werden opgehaald door Chandra, die we kennen van een ritje met de Uber. Voordat we naar Munnar zouden rijden maakte we een stop in Thekaddy. Want over Thekkrady werd ons verteld dat er prachtige natuur was waarbij je nog een kleine kans had om wilde dieren te spotten.

Eenmaal aangekomen, was ons al direct duidelijk wat hier ‘je van het’ was, een safari met een 4 wiel aangedreven jeep. Met onze gids Siam gingen wij 3 uur opstap, het dak van de Jeep ging eraf en we konden met onze hoofden naar buiten hangen, het was heerlijk! Ik wist niet dat ik theeplantage zo mooi kon vinden. We reden met Siam door idyllische weggetjes, overal waar je keek waren theeplantages.

Kennen jullie het begrip “African massage”? Op safari werd dat in Kenia en Botswana zo genoemd, vanwege de enorme gaten en hobbels in de weg (wat je eigenlijk geen weg meer kon noemen). Nou, na door de theeplantages te zijn gereden, veranderde de weg opeens en we kregen een heerlijk “Indiase Massage”. We stopte bij een aantal plekken, waarbij we uitzicht hadden op de prachtige groene bergen en het oerwoud wat ten voet van deze bergen lag. Olifanten hadden we die ochtend gemist, we hadden er dan volgens Siam eerder moeten zijn. Wel zagen we de sporen, enorme olifanten drollen, een paar waren er nog vers. Ook zagen we een enorme verkoolde plek. Ons werd verteld dat hier een week geleden een olifant was gestorven aan een natuurlijke dood. Zij verbranden deze dan vanwege hun religie. We geloofde het eerste niet tot dat we tussen al de zwartgeblakerde kool, botten zagen liggen…

Ons eindpunt van de tocht was nog verder de bergen in, met als resultaat, prachtig uitzicht over de bergen. Het waren de alpen maar dan zonder sneeuw. Zo ver als je kon kijken, bergen die begroeid waren met groen. Ik vroeg aan Siam hoe hoog we waren en hij zei drieduizend vijfhonderd. Ik dacht, hè dat kan toch niet, we bevinden ons niet op 3500 meter. Bleek uiteindelijk dat hij 3500 feet bedoelde, daar moest ik wel om lachen.

Eenmaal teruggekomen wilde we nog een boottocht doen met de kans op wilde dieren te zien drinken aan de oevers van de rivier. Helaas waren we net te laat klaar met lunchen waardoor we de boot niet konden halen. We hebben toen besloten gelijk naar Munnar te gaan. Dit werd een heftigere reis dan verwacht. We hoorde van het hotel dat de weg naar Munnar verslechterd was en dat we er langer over zouden doen. Tijdens de lunch in het restaurantje, zagen we in de plaatselijke krant het bericht over de weg. Er waren enorme rotsblokken midden op de weg beland. De weg was dus niet moeilijk begaanbaar, nee, we konden er never nooit langs. We moesten een andere route nemen die 2-3 uur langer duurden. Het was een hell, 3 lange grote jongens in een kleine Indiase Tata auto. Slechte wegen, donker en veel tegenliggers. Ik bespaar jullie de details, maar na zo’n Indiase Massage, was dit nou ook bepaald geen pretje.

We waren uiteindelijk enorm blij om in het hotel te zijn aangekomen en werden hartelijk ontvangen. Iedereen is enorm aardig hier! We hebben heerlijk wat gegeten en een welverdiend biertje gedronken. Rond een uurtje of 10 lagen we allemaal al in bed, dood op van deze enorm leuke en zware dag. Vandaag staat ons weer een leuke dag te wachten, ik ben benieuwd! Tot de volgende blog.

Liefs en knuffels,

Mick

Carla en Rob

Enorm leuk verslag! We kunnen zo in onze fantasie meereizen en dat zonder Indiase massage en heel vroeg opstaan. Luxe hoor voor ons. Wat smaakt een biertje heerlijk hè na zo’n dag. Dat is dan puur genieten.
We zijn erg benieuwd naar de volgende aflevering.
Liefs

Jess

Jeetje wat een mooi verhaal over jullie tocht door de bergen, ben ook erg benieuwd naar de rest van de foto’s. Die mist in de bergen zo mooi en de vogel geluiden hoor ik er bij, fijn wakker worden. Was wel blij dat de rotsblokken al eerder waren gevallen, dan maar even omrijden.... xxx Jess