herenvantrivandrum.reismee.nl

Opstaan, werken, gymmen, eten en slapen

Hallo allemaal, ik dacht het wordt weer eens tijd voor een nieuwe blog. Na de “Surprise appearance” van Jeroen en Leonie is het een beetje stil gevallen. Dat is natuurlijk ook niet gek, omdat we van maandag tot vandaag kei hard aan het verslag hebben zitten werken. De enige momenten dat we de deur uit zijn gegaan, zijn de keren dat we naar de gym gingen, niet heel boeiend dus. Wel kan ik jullie vertellen dat we de afgelopen dagen veel progressie hebben gemaakt met het eind verslag, het is zelfs bijna af.

De productieve week begon maandag, in deze ochtend hebben we allemaal wat taken op gepakt en zijn we gaan typen. Tot onze grote verbazing hadden we stiekem toch al best veel getypt in de weken dat we hier waren en konden we veel tekst gebruiken voor ons eindverslag. Na het werken gingen Lau en ik rond een uurtje of 18u sporten bij de plaatselijk gym genaamd “calories” (Deze naam werkt ontzettend motiverend natuurlijk). Na het harden sporten vonden wij het tijd om ons zelf te belonen op een lekkere maaltijd in een restaurant. Max, die nog thuis was, bleef lekker thuis chillen. Lau en ik gingen, volgens de lokale bevolking, naar het lekkerste restaurant van de buurt. Eenmaal aangekomen bestelde we hongerig wat te eten. Ondanks dat we het koud hadden omdat we in ons bezweette kleren in een vrieskist zaten, mocht dat de pret niet drukken. Het eten smaakte heerlijk, maar het was enorm veel, we hebben er nog een avond van kunnen eten (Ik denk dat dat genoeg over de hoeveelheid zegt).

Dinsdag was veel van hetzelfde, hele dag thuis gewerkt en in de avond naar de gym geweest en eten besteld. Woensdag ochtend begon langzaam, we hadden de dagen daarvoor al veel gedaan en hadden even geen concentratie. We kwamen toen op het idee om bij ons lievelings restaurant Turf te gaan zitten, daar lekker te lunchen en daar te gaan werken. Dat hebben we dan ook gedaan! Met een lekkere hamburger achter de kiezen werk je misschien toch wel wat productiever dan een bammetje met pindakaas;). Toen het 19u was ben ik gaan afrekenen, de baas waar we vaker een praatje mee maakte, vertelde mij dat hij in juni-juli naar Amsterdam komt. We hebben uiteraard nummers uitgewisseld en het zou te grappig zijn om in Amsterdam een keer een biertje met hem te gaan drinken.

Donderdag ochtend, vandaag dus, hebben we aan onze presentatie gewerkt, deze hadden wij vanmiddag om 15u. Suja had ons gevraagd om een presentatie te geven over wat we tot nu toe hadden, we zouden dan volgende week ook nog een eindpresentatie moeten geven (Een beetje dubbelop als je het mij vraagt). Eenmaal aangekomen, waren ze natuurlijk weer, as always, te laat. Er was ook een ‘expert’ die de presentatie bijwoonde, hij had een aantal goeie opmerking. Suja wilde zoals gewoonlijk weer andere dingen van ons dan dat ze in eerste instantie had gezegd. We hebben haar eindelijk uitgelegd dat het heel lastig is om hier als westerse studenten iets voor elkaar te krijgen binnen 3 maanden (kijk naar voorbeeld van de ward counselor, die wilde dat we het pollution project afbliezen en doorgingen met een transport project wat hem geld zou opleveren). Na afloop hebben we nog even gezellig staan praten met Nanma en Ben (onze supervisors). Morgen tot en met zondag komen de studenten uit Bangalore een weekendje bij ons overnachten, daar hebben we onwijs veel zin in. We gaan lekker naar het strand, borrelen en lekker eten, het is namelijk onze laatste echte weekend hier .

Ik spreek jullie snel weer en veel liefs!! Xx Mick

Als jullie trouwens Laurens even heel lief aankijken wil hij misschien nog voor het einde van deze week de Goa Special schrijven van de kerstvakantie.

Fieke

Mooi verhaal weer Mick!
En ja, we willen natuurlijk meer lezen over Goa! Go go Goa!

Siepie

Leuk om weer even een berichtje te kunnen lezen ook al gaat het niet over spectaculaire events. Ik ben een beetje verslaafd geraakt aan de blog. Ga het nog jammer vinden als jullie terug zijn....nou.... nee toch niet!
Groet en nog even lekker genieten komend weekend!
Liefs Siepie

Mark