herenvantrivandrum.reismee.nl

Dag 15 - Citroen

Na het gebrek aan werk gisteren, moesten we vandaag even wat extra werk verrichten om het een beetje in te halen. Deze week willen we bij ons projectgebied een aantal vragen stellen aan locals, om te kijken of zij op de hoogte zijn van de situatie en hoe zij hier tegenaan kijken. Hiervoor hebben we een aantal goede, duidelijke vragen nodig en een goed overzicht van het gebied, dus hier hebben we ons vandaag voornamelijk mee bezig gehouden. Wanneer we een goed stel vragen hebben gaan we samen met tolk Jibil langs de locals om ons vermoeden, dat de awareness bij de locals heel laag is, aan de tand te voelen.

Laurens had volgens mij het idee dat hij niet vaak genoeg door Indiërs gevraagd werd voor foto’s, dus hij heeft bij het boodschappen doen wat citroenen gehaald. Zijn plan is om daarmee zijn haar nog iets blonder te maken, maar of hij dat ook nog echt gaat doen is nog maar de vraag.

Als afsluiter van de dag hebben we onszelf nog even in het zweet gewerkt in de sportschool met een leuke intervaltraining die Lau op internet gevonden had, dus misschien komen we nog fit terug ook.

Morgen zullen we nog wat meer onderzoek doen naar de geografie en demografie van het stukje rivier waarmee we gaan werken, zodat we een goed overzicht hebben van het gebied voordat we aan de slag gaan.

Tot morgen!

Max