herenvantrivandrum.reismee.nl

Dag 4: Sahrid en zijn tips

Vandaag moesten we om 10 uur op het Barton Hill College zijn. We kregen van Greesha, Ardra en Abhil presentaties over hun start-up genaamd Ecoloop 360. Deze start-up is drie maanden oud en houdt zich bezig met het verwijderen van de waterhyacinten , om deze vervolgens om te zetten naar bio-brandstof, papier of andere duurzame producten. Het was een lange intensieve dag met veel gesprekken en discussies.

Bij een productieve dag hoort natuurlijk ook een goeie lunch. Op advies van Ben, onze stage begeleider, zijn we naar een restaurantje dichtbij het Barton Hill College gegaan. Grappig om te zien dat er een grote groep mensen aan het eten was van circa 15 man. Mannen en vrouwen gescheiden van elkaar zaten ze een beetje te giechelen naar ons. Het eten was heerlijk maar zoals wel vaker, te veel…

Eenmaal klaar op de universiteit rond een uurtje of 16u pakte wij een Uber naar het appartement. We waren blij gemaakt met een dode mus, want bij de beschrijving van de Uber chauffeur die ons naar het appartement zou brengen stond als kwaliteit dat hij een goed gesprek kon voeren. Integendeel hij praatte geen woord Engels en met veel handen en voeten werk konden we hem langs een liquor store laten rijden. Aangekomen bij de liquor store, moesten we aan de achterkant van een huis kruip door sluip door wat trappetjes op om vervolgens door twee bewakers te worden ontvangen. Erg geheimzinnig en verborgen. Maar wel 2 dozen pils kunnen scoren!

Thuis aangekomen begon het enorm hard te regenen en zijn we even gaan relaxen op het balkon. Lau heeft nog geprobeerd wat mooie foto’s te maken maar tevergeefs. Maar met nog zoveel dagen te gaan komt dat wel goed.

We zijn nu net terug van het restaurant waar we een heerlijke avond maal hebben genuttigd. Met als hoogtepunt de enorm aardige baas, die ook nog eens 3 maanden van het jaar in Nederland doorbrengt voor zijn werk (Ohhhh, vandaar alle Nederlandse gerechten op de kaart). Hij sprak verbazingwekkend goed Engels en hij heeft ons allerlei tips gegeven over de provincie Kerala en verdere steden in India. Toen we naar buiten liepen, reed Sahrid (de baas) net weg naar huis en bood ons nog heel lief een rit naar huis aan, die we moesten afslaan omdat we al een Uber hadden besteld.

Morgen zullen wij een bezoek brengen aan het Akkulam meer om de boel daar een beetje te verkennen samen met de start-up studenten en Ben. Een fijne avond allemaal en liefs van Lau, max en mij.

Mick

Carla en Rob

Dag lieve Mick,
Goed, duidelijk verslag en gezellige bijpassende foto’s ! Leuk om mee te maken. In gedachten reizen we met je mee.
Groeten aan de heren en voor jou heel veel liefs. Opi en omi

Jess

Haha zo moeten jullie nog een beetje moeite doen voor je biertjes! Misschien wat kranten kopen om het in te verstoppen....
Dat is nieuw van waterhyacinten ook papier maken? mooi dat het een leuke groep is. Bizar om ook in restaurants te zien, mannen & vrouwen die apart eten, gaan we hier thuis ook invoeren en zonder bestek natuurlijk! Liefs Jess

Fieke

Heel leuk om te lezen Mick en mannen. Wel je handen wassen voor het eten!
x fieke

Jet

Wat leuk te lezen Mick!! Gaaf avontuur!!